Kallt igen..

En återkommande rubrik..
Visst är det kallt nu på morgonen var det -25..!!!!
Det blir något varmare mitt på dagen men inte nog varmt för att jag ska kunna fara ut på skidor.

Var ju ut med Diva för någon dag sedan..var det så klokt???
Det kan man ju tvista om.
Termometern visade bara -14 när jag for men det måste ha varit mycket kallare när jag vände vid 6 km trädet för det var kärv under skidorna.
Träd och träd!!!.... men det blir denna som blir "veckas träd ".

(Några levande kvistar finns)

Skidturen var härlig MEN jag drog nog i mig lite för mycket kalluft för jag har hosta och lite känning av halsen.

Jag undrar om det kan vara att jag har slutat med snuset(lite drygt 8 mån) som gör att jag tycker att andningsvägarna känns "öppnare" eller kan det vara att jag har under en lång tid verkligen försökt att andas djupare.
Under de sista åren jag rökte så minns jag att det gick inte att göra en djupandning....
Känns bra att man lagt detta bakom sig.

Igår bjöd jag Åke, Carola Och Klas på middag, Chililax....
Under middagen så kom vi in på detta med att
 "gå upp i vikt=åldersrelaterat".
Man hörde på snacket som Åke & Thomas hade om hur mycket de åt nät de var yngre jämfört med den mängd de äter numera.
Riktigt impad blev jag av hur Thomas har börjat ta till sig "nyttighets" tänkande.
Kan berätta att han har fått lära sig att det finns mycket olika maträtter och grönsaker sedan vi blev ihop, snart 8 år sedan....utan att överdriva så hade han inte vidare bra matvanor, idag så tycker han inte om allt som han åt förr...

Bekymret för mig är att jag äter mycket, älskar att äta och är i princip allätare..
Jag har inte så mycket att välja på antingen äta mindre eller röra på mig mycket.
Som ni märkt så har jag valt det andra.

Det är ju faktiskt så att åren går bara fortare och fortare 
men förbränningen gå bara saktare och saktare.

Nu börjar ju OS!!!!
Hoppas att det är lungt på jobbet så man kan se något..ibland är det tur att man jobbar natt.
Hittade denna blogg http://www.urspar.se/ roligt att se vad de gör när de inte tränar..

                        HA DET SÅ BRA & HA EN TREVLIG HELG.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0