Detox dag 6

Känns bra i kroppen fastän jag äter så bergränsat, förmodligen så täcker grönsakerna näringsvädet.

Idag for vi en sväng till Stugan.

Kylslaget -19,2 ute -15,2 inne.


Även den stoltaste björk måste böja sig för snön och kylan.


Snö, snö, snö överallt.


Inte lätt att vara hund, Lisa provade att spåra en hare men gav upp.


Hundhuset är vackert inbäddad, i SNÖ.


Vi bytte väg hem och körde över Malmesjaur...
En trevlig liten skylt.


Inte vill man fara i detta vatten, stod och lyssnade hur vattnet mötte isen det liksaom skvalpade.


Jag tycker att det är så vakert att stå på en bro över älvar och titta, men jag blir så illamående.
Inte har jag kunnat bli flottare....

När vi närmade oss Malmesjaur så tog jag denna solnedgång över Vallsnovare(vet inte om stavningen är korrekt).


Som en bloggvän skrev "en blogg utan bilder blir tråkigt".

Vi stannade till i Abmohed för en koppkaffe hos alltid lika gästvänliga och pratglada Åke & Carola.
Vi hadde även turen att få se deras barnbarn Jonas, oj vad de växer fort.
Snabbfotad har han blivit.

Imorgon så blir det Luleå...shopping....:-)

Ha det bra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0