Men till sist ......

Så kom jag dit..


Denna vackra vy fanns efter vägen mitt i en by..


Det fanns så många vackra forsar efter älven men denna tycker jag var vackrast.
Den låg i byns norra ände.


Samma fors fast närmare..vilka vackra stenar..skiffer.
Ett otroligt dån släppte den i från sig.


Ammarnäs kända potatisbacke..kolla in raderna som ligger på tvären.


I mitten på byn fanns det ett deltaland med lador och kossor, otroligt grönt.


Här intog vi vår lunch..


Samma monument faste en annan text..


Var det värt nästan 40 mils bilkörning att åka till Ammarnäs??
Helt klart så himla fint, en helt annan natur än vad vi är vana här uppe så frodigt och grönt en fantastisk granskog kantade vägen..inga fula kalhyggen som finns överallt här...

Tänk att det finns så mycket fint att beskåda i närheten av där man bor...Thomas fick ett glans artat uttryck i sina ögon då vi körde förbi specialsträckor för flugfiske...vem vet kanske vi drar dit och fiskar..
Men kostar det så smakar det...400 kr / dygn kostar det att fiska i dessa specialsträckor..
Dyrt eller... vad kostar en kväll i dimman på Lapoia????

Allt är relativt....

När vi kom hem på aftonen så åkte grillen på.. tur vi har gasolgrill för det går så snabbt.
Ett vin glas kom fram mmmmm ett Portugisiskt vin jag fått av Helen.

När vi mätta och belåtna sumerade dagen så var vi överens om att det hade varit en kanon dag för oss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0