Nu är det sommar för mig...

Jag bryr mig inte om hur graderna är under dygnet för att det ska vara sommar för jag har egna tecken som bekräftar att det är sommar.

1,Svalan, här en Ladusvala med de eleganta stjärtfjädrarna.


2,Göken som jag hörde för första gången i år idag, norrgök..
Cuculus canorus2.jpg
Bilderna har jag inte tagit.

När jag vaknade idag så var Tjason "så" nödig att jag var tvungen att skyndsamt släppa ut honom.
Jag stod där på trappen och kände att idag är det ett sånt väder som gör att det känns att jag lever.

Blåsigt småregningt..ett väder som jag oftast uppskattar, ett väder då jag längtar ut på de stora vidderna.
Ett väder som känns...när jag gick min promenad med Tajson så fick jag en intensiv längtan till fjälls..
Att få känna vädret som är på riktigt..oskyddat..

Måste få någon dag på fjället i tält i sommar har en enorm längtan efter det..att få uppleva hur liten man är i det stora hela. Att bara få sitta och titta på vidderna, fiska nån forell för att steka i pannan och avnjuta pinfärsk...det kallar jag avkoppling..energi laddning om ni så vill.

Förkylningen som härjar i min kropp känns, svettningar-frysningar-nysningar-muskelvärk men ändå så känns det bättre, känns att det går åt rätt håll.

Jobbar i natt men ledig i helgen tror att grillen får göra rätt för sig..tame tusan tror jag att det blir ett glas rött eller två till det.

Ha det så bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0