Känns gör det idag...

I kroppen efter skidturen igår.

Kände instinktivt igår att i dag är det dagen då jag ska åka till Moskosel rättare Åke och Carola.

En tur som jag inte riktigt vet hur lång den är men det står en skylt ca 1 km hemifrån Moskosel 22.
Runt 2 mil är det nog.

Eftersom jag aldrig har åkt så långt förut så hade jag min nyinköpta midjeväska(dollars 30:-).
I den hade jag min Alecta flaska som jag fick på tjejmilen och 2 små kexchoklad.
Tänkte att det kunde vara bra att få i sig lite snabba kolhydrater om blodsockret faller.
Stannade i Tjapps och drack lite försökte få Diva att dricka lite ur min flaska men det var ingen höjdare för henne.

Spåret var väl inte helt optimalt ganska löst förutom vid Tjapps där det körts mycket skoter.

När jag började närma mig Åkes koja så blev det en väldans fart på Diva..ren...
Tyvärr så hoppade han av spåret så det blev ingen tempohöjning eller draghjälp.
Diva tyckte inte alls att vi skulle fortsätta hon ville fara mot Tjappsberget = renens riktning.

Snälla Åke hade varit till kojan och sladdat skoterspåret när han hörde att jag var på G.

Det gick faktiskt bra visst var jag trött i slutet men när jag kom på det nysladdade spåret kunde jag skaita lite och då byttes muskelgrupper och de mest trötta musklerna fick vila.

Jag hade ju som mål att åka till Moskosel i år och nu är det gjort.
Mitt andra mål att åka till Arvidsjaur kvarstår ännu en tid..planerar den turen i huvudet.

Kommer säker att åka till Moskosel någon fler gång men då ska spåret vara lite hårdare så att jag orkar staka ännu mer.

Tänkte innan jag for att om jag nu svettas mycket så kommer tejpen över op.såren att lossna men icke.
För jag är väldigt spänd av förväntan att få se resultatet, tycker att det ser väldigt bra ut iaf.

Ikväll väntar jobbet sista jobbar helgen framtill i Maj....går ut några Söndagar men då känns det ju som helgen ändå är över.

Kära vänner Ha en bra helg och FÅNGA DEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0