Åska..

Ska man tro de gamla tecknen så får vi en "skit" sommar för det har Åskat när det ligger landfast is..
Har vi lveat under 1800-talet så har vi nog haft ett missväxtår..

Fast nu lever vi på 2000-talet och här får vi äta oss mätta.
Igår grillade vi, Ann, Thomas, Filip, Majlis och Rune åt hos oss.
Filip var den enda som orkade efterätt, chokladpudding..

Filip i gammelmorfars knä


Ganska söt med choklad i ansiktet synd bara att pappa min inte kunde sitta still.

Idag har jag varit ner och köpt måla, fy sjutton vad det kostar 10 liter uteakrylat kostade 1285:- och då var det 30% rabatt..ordpris drygt 1800:- inte undra på att folk kör till kusten för att köpa måla.
Var och kollade Byggmax 10 lite drygt 500:-...

Ibland blir jag så arg för att jag konsekvent handlar lokalt..för helt klart så förlorar jag massor på det..

Känns ibland som att jag är den enda med ett sådant tankesätt att handla lokalt för att vi ska kunna ha kvar lite affärer i centrum..

Man får sig en tankeställare ibland.

Ni ska ha en trevlig helg själv ska jag försöka göra det bästa av min JOBBARhelg.
Det tråkiga är att jag har inte samma glädje av att jobba...
Nåja det skla nog gå bra har ju fina jobbarkompisar i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0