Beach 2010...

Tur att man har en sen semester...kanske hinner magrutorna komma fram.(skojar)
Vill tillägga det för dem som inte känner mig allt för väl.

Men vi jobbar på det både jag och Thomas.
Thomas som har gått ner 10 kilo sedan i julas..inte dåligt jobbat!!!!

Han har ju muskler som är lätta att få fram, korta snabba..
Han har börjat gymma och verkar gilla det.

Vi har inte något lyxigt gym MEN det funkar, bara man är där och tränar.

Huvudsaken är att man gör något!!!!....

Har idag vilodag från löpningen, musklerna har talat till mig :-).
Vad passar då bättre än att gå till gymmet
Jag kör mer axlar-armar för det är där jag känner mig svag, kör 2 övningar för bena.
Varje övning gör jag 3x12, varierar tyngden för övningarna.

Magen/rumpan kör jag med min älskade boll.
Idag blev det 4x25 för både mage och rumpa.

Det är så roligt att träna med bollen för det är så "mjukt".
På denna sida finns det massor av övningar.
http://www.balansboll.nu/

Jag börjar få en härlig känsla i kroppen..börjar känna att det går lätt igen med tankar och med det mesta.

Vad det beror på finns det många orsaker till.
Kan vara att jag försöker ändra mitt invanda sätt att agera eller tänka för jag läste en artikel i Allers förra veckan om Niklas Wahlgren..(Laila Bagges man).
Som natt personal så är man all läsare...

Artikeln var väl inte så mycket att orda om men det jag fastnade för och försöker få i mitt huvud är.
Att försöka gå emot mina PRINCIPER.
Jag tror att dessa kan vara ibland ett hinder för utveckling man bara har dem utan egenligen veta varför.
Vem vet vad som händer om jag släpper några....jag kan ju kanske helt plötsligt kanske få nya eller så lär jag mig något av det.
 
Boken jag nyss läste om att finna sitt inre lugn öppnade mina ögon rejält och jag hoppas att jag kan hålla det i minnet framöver.

      ♥ Ha det nu bra och CARPE DIEM ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0