Vart tog dom vägen????

Älgarna...förra helgen så var dom där..i helgen..borta.
Troligt att Lisa mötte björn men säkert vet vi inte..konstigt var det iaf.

Då vaknar Sverige med samma vid styret....att de har gjort det bra i valet är nog ingen som säger emot..
Vad jag tänker är varför gick det så dåligt för röd/gröna...
Vad beror det på att S gjorde ett bottennapp, att MP går framåt är nog inte så konstigt för mycket handlar om miljön som trots allt är väldigt viktigt för alla..

Kanske är S & V politik lite omodern?
För lite nytänkande..vad vet jag bara gissningar.

Att SD kom in är väl ingen överraskning missnöjespartier har förekommit förr.

Nåja hur än det blir så får vi väl hoppas att Sverige får en positiv känsla.

I ärlighetens namn så hoppades jag att det skulle bli lite förändringar i Arvidsjaur..
Vill och tycker att något positivt något med fart och go känsla ska spridas i Arvidsjaur för jag tycker att det bara tickar på utan några större förändringar.
Upplever inte att det finns så mycket nytt som händer..avvecklingen i byarna är väl det som sätter spiken i kistan..
Vad Arvidsjaur behöver är att hela komunen ska leva och utvecklas..
Fler ungdomar ska upptäcka att bo i en by är faktiskt inte så dumt..
Ju mer som flyttas i till samhället gör att folk känner att i en by kan man inte bo..
Men ärligt..det är väl ingen "status" att bo i samhället där man begränsas så mycket.

Skulle jag flytta på mig blev det till en storstad i södra Sverige...men det blir aldrig av för jag är alldeles för mycket natur människa..

Sen gillar jag att sela på hunden sätta på mig skidorna och bara fara ut..
Vad jag gillar mer är att jag kan ha mina skälliga hundar ute i hundgården..
Mer jag gillar är att jag bor billigt och får över mer pengar till annat roligt..

Detta inlägg blev mer politiskt än vad jag tänkt..
Jag kommer inte att följa upp mer om valet utan detta blev bara ett impuls inlägg.
Men jag tycker faktiskt så här och står för det..jag har mycket starkare tankar men de håller jag för mig själv..

Ha det bra och sköt om er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0